Gå til sidens indhold

JA med i unikt partnerskab til fremme af fødevareuddannelser

Foreningen har sammen med syv andre markante organisationer inden for fødevarebranchen udviklet kampagnen Future Food, der skal få flere unge til at vælge en uddannelse, der er rettet mod fødevarebranchen.

Vores verden – din uddannelse. Sådan lyder mottoet i et nyt partnerskab, som JA er med i, og som netop har lanceret kampagnen Future Food med det formål at få flere unge til at vælge uddannelser, der retter sig mod fødevarebranchen.

Bag kampagnen står udover JA syv andre markante organisationer: Landbrug & Fødevarer, Dansk Industri, Food Nation, IDA, 3F, NNF, GLS-A.

Sammensætningen i partnerskabet bag kampagnen er helt særlig, fordi organisationer på både arbejdstager- og arbejdsgiverside er repræsenteret, så fødevarebranchen på den måde står sammen om at vise de unge fordelene ved at arbejde inden for netop den branche.

”Future Food er en unik kampagne, der har samlet den danske fødevarebranche i en fælles indsats for at sikre, at vi i fremtiden har de skarpeste hjerner og de dygtigste hænder til at sikre en bæredygtig fremtid og bekæmpe klimaforandringer og producere fødevarer til hele verden,” lyder det fælles budskab om kampagnen.

”Med kampagnen ønsker vi, at de unge skal få øjnene op for, at de kan få en kæmpe indflydelse på fremtidens bæredygtige fødevareproduktion, hvis de vælger en uddannelse i fødevareklyngen.”

Den danske fødevarebranche er på globalt plan førende inden for bæredygtighed, og de unge er i stigende grad optaget af at løse de store klimaudfordringer, vi står overfor. I netop dét match ligger et kæmpe potentiale, og mulighederne er mange: erhvervsuddannelser, mellemlange uddannelser og universitetsuddannelser.

Kampagnen kommer til at foregå på sociale medier som Snapchat, Instagram, Facebook og YouTube og som aktiviteter i klasseværelserne i både folkeskolen og gymnasiet.

Læs mere om kampagnen her.

Mit JA